Easis på vej mod rekordsalg
Aarhus-virksomheden fortsætter med at lancere nye produkter i stor stil
Easis' regner således med, at bruttofortjenesten vokser med 18 procent til 17 millioner kroner, mens driftsindtjeningen forventes at stige med 26 procent til 11,5 millioner. Det vil i givet fald være rekord for Easis, som har eksisteret siden 1993.
Ud over issalget bidrager flere større kundeaftaler og succes med en række nye produktlanceringer til de optimistiske forventninger. Også forhåbninger til kommende produktlanceringer og en fortsat vækst på eksportmarkederne spiller ind.
Ifølge Easis-direktør Thomas Møberg regner virksomheden med at runde et produktsortiment på 250 forskellige varenumre i løbet af 2020. Der er p.t. cirka 150.
-Vi føler os ret sikre på at få dem lanceret og sendt på markedet. Det gør vi, fordi vi også har mulighed for at lancere på vores egen webshop, før vi lancerer i detailhandlen. Det gør, at vi kan gøre det her og nu. Det er også en af årsagerne til vores vækst – at vi også lancerer hurtigere på webshoppen. Vi behøver ikke at spørge kæderne og vente på deres vinduer, som typisk er 6-9 måneder fremme i tiden, siger Thomas Møberg til mediet.
Produktkataloget hos Easis omfatter blandt andet slik, is, morgenmadsprodukter, chokolade, sukkererstatninger, ketchup, saucer og dips.